چرا کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت دارند؟

در دنیای فیزیکی، بازارها از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها یا مغازه‌ها تشکیل می‌شوند که هرکدام از آن‌ها به فروش محصول خاصی می‌پردازد. مشتریان این مغازه‌ها، مردم محله یا شهری هستند که بازار در آن بنا شده است. حالا همین بازار فیزیکی را در دنیای اینترنت تصور کنید. فضایی که پر از انواع فروشگاه است. با این تفاوت که دیگر فقط مردم یک محله یا شهر مشتریان این فروشگاه‌ها نیستند، بلکه مردم کل سطح یک کشور مشتریان بالقوه این فروشگاه‌ها هستند. همچنین در فروشگاه‌های اینترنتی برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی، نیازی به حضور همیشگی در مغازه نیست؛ چراکه مشتریان خود با دیدن محصولات، سفارشات خود را ثبت می‌کنند، حتی زمانی‌که صاحب فروشگاه نیمه‌شب در خواب است!! بنابراین کسب‌وکارهای اینترنتی علی‌رغم اینکه آزادی زمانی و مکانی را برای افراد فراهم کرده‌اند، بازار بزرگ و غنی‌تری را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. به همین خاطر است که کسب درآمد از طریق اینترنت برای افراد اهمیت زیادی دارد!!

بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت کدامند؟

به‌طبع راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد که البته همگی آن‌ها پتانسیل بالایی برای کسب درآمد از طریق اینترنت دارند. از جمله مهم‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱)     آموزش آنلاین

افرادی که در زمینه خاصی مهارت یا تخصص دارند، متن، صوت یا ویدئوی فعالیت آموزشی خود را در یک وبسایت شخصی یا یک بستر آموزش آنلاین جامع ارائه می‌کنند. با فروش هر پیکج آموزشی، کسب درآمد از طریق اینترنت برای فرد آموزش دهنده رقم می‌خورد. تقریباً هرچیزی اعم از نقاشی، کار با نرم‌افزارها، آشپزی، خیاطی، برنامه‌نویسی، جوشکاری، تعمیرات خودرو و هر چیزی دیگری را از طریق اینترنت می‌توان آموزش داد. افراد زیادی در سطح کشور وجود دارند که نمی‌توانند به‌صورت حضوری در زمینه موردنظر خود آموزش ببینند، این افراد می‌توانند در هر مکان و زمان به دوره‌های آموزشی موردنظر خود از طریق اینترنت دست پیدا کنند. بنابراین آموزش آنلاین یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است. از جمله وبسایت‌های جامع ارائه دهنده آموزش آنلاین در ایران می‌توان وبسایت‌های «فرانش»، «فرادرس» و … را نام برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *