هنگامی که کاربران سایت شما را مرور می کنند، مرورگر مربوطه فایل HTML را روی سرور شما درخواست می کند و آن را مطابق با فرمت های مشخص شده CSS نمایش می دهد. همین امر در مورد عناصر جاوا اسکریپت که به عنوان بنر یا علامت خبری ارائه می شوند نیز صدق می کند. هرچه حجم فایلها بیشتر باشد، کد بیشتری نیاز به خواندن و انتقال دارد و این فرآیند طولانیتر میشود.
سئو به چند دسته تقسیم می شود؟
به طور کلی خدمات سئو به سه دسته اصلی به شرح زیر تقسیم می شوند:
سئو داخلی
سئوی خارجی
سئو فنی
وقتی صحبت از خدمات سئو می شود، همه آنها تحت پوشش هستند. زیرا نمی توانید به سئوی داخلی خود توجه کنید اما سئوی خارجی خود را نادیده بگیرید. هر یک از این موقعیت ها شامل خدمات جداگانه ای است که باید برای اجرای آنها برنامه ریزی شود.
سئو داخلی
سئوی داخلی مهمترین بخش سئو است. اگر می خواهید توسط کاربران و مشتریان احتمالی شناخته شوید، باید به سئو داخلی سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از مهمترین مسائل در سئوی ورودی توجه به تولید محتوای با کیفیت است. محتوا باید بر اساس اصول و استانداردها تولید شود. یک متخصص سئو باید کلمه کلیدی مناسب را شناسایی کند و سپس برای آن محتوا تولید کند. کلمه کلیدی طبق یک فرآیند دقیق و پیچیده انتخاب می شود و این قسمت یکی از خدمات سئو است که می تواند به رشد سایت کمک کند.
مشکل بعدی این است که هنگام ارائه خدمات سئوی داخلی، کارشناس سئو باید مشخص کند که در هر محتوا چه تعداد کلمه باید باشد. این سوال نیز بر اصول خاصی استوار است. استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت (با توجه به استفاده از کلمه کلیدی alt در تصویر) و یا تولید محتوای ویدئویی از دیگر مواردی است که در این قسمت گنجانده شده و به رشد سایت کمک می کند.
سئوی خارجی
خدمات سئو خارجی به تمام اقداماتی که خارج از صفحه انجام می شود اشاره دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در این بخش گنجانده شده است، بازخورد و گزارش است. گزارش ها و لینک ها به طور کلی باید از سایت هایی گرفته شوند که محتوای آنها به محتوای سایت شما نزدیک است. همچنین؛ سئو کلاه سیاه نباید در بک لینک ها استفاده شود زیرا خطر افت رتبه سایت وجود دارد. استفاده از خدمات سئو کلاه سفید ایمن ترین و موثرترین راه برای کمک به رشد سایت شما است.
با این حال، شیوه نامه ها و اسکریپت های آبشاری به ویژه برای سایت های پویا ضروری هستند، بنابراین کنار گذاشتن آنها به نفع سرعت بالای سایت راه حل خوبی نیست. بنابراین در این موارد باید روی بهینه سازی کدنویسی تمرکز کنید.
می توان گفت که تفاوت بین سئو سایت و کدنویسی در نحوه عملکرد آن است، اما هر دو هدف یکسانی دارند.
موارد رایج بهینه سازی رمزگذاری عبارتند از:
با استفاده از تغییر مسیر
انطباق سایت برای دستگاه های تلفن همراه
بهبود سرعت سایت
اصلاح خطاهای فنی
بررسی امنیت سایت
فشرده سازی کد
همه این موارد و موارد دیگر باعث بهبود سئو سایت می شود، اما سئوی سایت به این عوامل محدود نمی شود، به عبارت دیگر، تمام روش های بهینه سازی کدنویسی در سئو خلاصه می شود، اما روش های دیگری در زمینه سئو وجود دارد که آنها هیچ مشترکی با بهینه سازی کدنویسی ندارند و تفاوت بین سئو و بهینه سازی کدنویسی یکسان است.